Heeft u interesse in de Gevers-Deutz Terweeschool en zou u uw kind(eren) willen aanmelden?
Stuur dan een bericht naar [email protected] met de volgende gegevens:
Voor meer informatie kunt u terecht op OnderwijsInspectie.nl.
Download het Rapport Schoolinspectie (2012):
Rapport Schoolinspectie (pdf)
Lees het infoboekje 2024-2025:
Informatieboekje 2024-2025 (pdf)
Lees alles over de Kleuterbouw:
Informatieboekje Kleuterbouw 2024-2025 (pdf)
Lees de Schoolgids van Venster.nl:
Venster Schoolgids 2024-2025 (pdf)
Lees alles over het toelatingbeleid op de GDT school:
GDT Toelatingsbeleid 2025 (pdf)
Iedere basisschool volgt nauwkeurig de ontwikkeling van leerlingen. Uiteraard wordt gekeken naar vakgebieden als taal en rekenen, die zijn van wezenlijk belang. Gelukkig is er ook aandacht voor andere vaardigheden, denk aan zaken zoals: hoe zit een kind in zijn vel, hoe pakt een kind zijn taak aan, wat interesseert een kind, waar wordt hij vrolijk van? Factoren die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van een kind. Een kind is namelijk veel meer dan taal en rekenen. Op de Gevers-Deutz Terweeschool gaan we werken met het IEP Leerlingvolgsysteem (LVS). Het IEP LVS bevat toetsen en meetinstrumenten die verder kijken dan taal en rekenen: leeraanpak, sociaal-emotionele ontwikkeling en creatief vermogen. IEP noemt dat hoofd, hart én handen: je krijgt een beeld van wat je kind weet, maakt, hoe je kind zich voelt, oftewel een compleet kindbeeld. IEP staat namelijk voor Inzicht Eigen Profiel.
Toetsen: saai?
Toetsen: het klinkt saai, moeilijk en voor kinderen vooral als iets wat niet leuk is. Wij hebben voor de IEP toetsen gekozen omdat we zien dat ze aansluiten bij waar we in de lessen dagelijks mee bezig zijn, de vraagstelling is geen verrassing voor de kinderen. Dit motiveert kinderen om te laten zien wat ze kunnen en wie ze zijn. Onderwerpen die je boeien, zorgen er immers voor dat je herkenning hebt en gemotiveerd werkt.
Meer informatie is te vinden op: https://www.bureau-ice.nl/basisonderwijs/voor-ouders/